Primaria Slatina plăteşte 14 mii euro pentru o Dacie veche de 14 ani

94

 • Printr-o hotărâre judecătorească, Primăria Municipiului Slatina, în solidar cu Poliţia Locală Slatina, va trebui să plătească unui slătinean aproape 14.000 euro pentru că i-au ridicat din parcare ilegal maşina – O Dacia 1310 Break veche de 14 ani. Armata de avocaţi ai Primăriei Slatina, pe parcursul celor trei ani şi jumătate de judecată, nu a catadicsit să vină la niciunul dintre termenele procesului. Bineînţeles că nimeni nu va avea de suferit de pe urma acestei decizii, nici poliţiştii care au decis ilegal ridicarea maşinii, nici avocaţii care au tratat cu sictir speţa. Şi de ce n-ar face-o? Ce, plătesc ei, din buzunarul lor? Vom plăti tot noi, pentru că plata se va face din bugetul primăriei, adică din banii contribuabililor, nu a celor care au greşit

 

• Primăria Slatina a modificat luna trecută regulamentul de parcare în Slatina, acum aproape fiecare sancţiune se soldează cu amendă şi ridicarea

autoturismului

 

• Viceprimarul municipiului Slatina, Cristian Bircea, spune că regulamentul va suferi şi alte modificări

 

 


 

 

Din ce în ce mai mulţi slătineni par a fi nemulţumiţi de hotărârea Consiliului local prin care se stabileşte regulamentul de parcare în municipiul nostru. Nu sunt supăraţi numai pentru că trebuie să plătească vigneta de parcare, dar şi pentru că le sunt ridicate maşinile ilegal. Slătinenii încă nu ştiu, însă, că primăria a introdus noi reglementări în domeniu şi mai pregăteşte şi altele. În momentul de faţă, aproape toate sancţiunile privind parcarea în Slatina se soldează automat cu amendă şi ridicarea autovehiculului.

Primăria Slatina se laudă că nimeni nu a câştigat vreun proces cu ei în acest domeniu, dar lucrurile stau altfel acum. Puţini sunt cei care dau în judecată primăria şi poliţia locală pentru că au găsit roţile blocate sau li s-a ridicat autoturismul, fie din comoditate, fie că nu au încredere în justiţie.

Mai zilele trecute, însă, un cetăţean din Slatina, pe numele lui Marian Romulus Prioteasa, a câştigat procesul, iar Primăria Slatina şi Poliţia Locală Slatina vor trebui să plătească vreo 14.000 euro pentru că au ridicat ilegal din parcare o Dacia 1310 Break, veche de 14 ani, adică 1.000 euro pe an de vechime. De fapt, până la urmă aceşti bani sunt plătiţi tot de noi, contribuabilii, căci să nu credeţi că cineva se va întoarce împotriva celor care au greşit. Nici a celor de la Poliţia Locală, care au decis ridicarea maşinii, nici a avocaţilor de la Primăria Slatina. De menţionat că armata de avocaţi a primăriei nu au catidicsit să se prezinte la nici unul din termenele procesului, care a durat numai puţin de trei ani şi jumătate. Dar acest lucru se cam obişnuieşte pe la noi, avocaţii sau juriştii de pe la instituţiile statului nu se prezintă la procese şi nici nu răspund dacă le pierd, totul pe banii statului, adică ai noştri.

 

60.000 lei pentru o maşină

După mai bine de trei ani şi  jumătate de procese cu Primăria Slatina şi Poliţia Locală Slatina, Marian Romulus Prioteasa a învins armata de avocaţi a primăriei şi îşi va recăpăta maşina sechestrată în tot acest timp la în parcul auto al SC Imobiliare Consloc. O maşină care în momentul de faţă putem spune că este un morman de fiare, după ce vitregiile vremii şi-au spus cuvântul în cei mai mult trei ani în care a stat în aer liber, dar şi pentru că în tot acest timp maşina se dezintegra piesă cu piesă în urma furturilor. Cine ce a furat de la maşină nu ştim, dar oare cine trebuia să o păzească în această perioadă. Or fii unii şi aceeaşi?

Vă redăm în continuare hotărârea dată de instanţă zilele trecute în acest caz:

„Admite capătul de cerere având ca obiect ,,pretenţii’’, formulat de reclamantul PRIOTEASA MARIAN ROMULUS, cu domiciliul în Slatina,  jud. Olt, în contradictoriu cu pârâtele PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SLATINA-DIRECŢIA POLIŢIA LOCALĂ, cu sediul în Slatina, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 1, jud. Olt şi SC IMOBILIARE CONSLOC SRL, cu sediul în Slatina, str. Unirii, nr. 2 B, parter, jud. Olt. Dispune obligarea pârâtei SC IMOBILIARE CONSLOC SRL la restituirea către reclamant a autovehiculului marca DACIA 1310 BREAK cu nr. de înmatriculare OT 99 WSW, ridicat conform procesului verbal de ridicare a autovehiculelor seria OT nr. 1353/06.04.2011, în prezent depozitat în parcul auto al SC IMOBILIARE CONSLOC SRL. Dispune obligarea pârâtei PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SLATINA-DIRECŢIA POLIŢIA LOCALĂ la plata către reclamant a sumei de 1.541 RON reprezentând contravaloarea pieselor şi subansamblelor autovehiculului marca DACIA 1310 BREAK cu nr. de înmatriculare OT 99 WSW, a căror lipsă a fost constatată prin raportul de expertiză specialitatea autovehicule, întocmit de expert tehnic NIŢĂ PETRE, reactualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii efective. Dispune obligarea pârâtei PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SLATINA-DIRECŢIA POLIŢIA LOCALĂ la plata către reclamant a sumei de 60.103 RON reprezentând contravaloarea lipsei de folosinţă a autovehiculului marca DACIA 1310 BREAK cu nr. de înmatriculare OT 99 WSW, de la data ridicării acestuia, respectiv 06.04.2011 şi până în prezent, reactualizată cu indicele de inflaţie la data plăţii efective. Dispune obligarea paratei PRIMĂRIA MUNICIPIULUI SLATINA-DIRECŢIA POLIŢIA LOCALĂ la plata către reclamant a cheltuielilor de judecată în cuantum total de 376,52 RON (din care suma de 214 RON reprezintă rata de taxă judiciară de timbru aferentă lunii octombrie 2013 iar suma de 162,52 RON reprezintă rata de onorariu pentru expertiză specialitatea autovehicule, aferentă lunii octombrie 2013). Dispune obligarea reclamantului la restituirea către stat a sumei de 1069 RON reprezentând diferenţa de taxă judiciară de timbru de la plata căreia reclamantul fost scutit prin încheierea pronunţată în şedinţa din Camera de Consiliu din data de 21.06.2013 prin care a fost admisă în parte cererea având ca obiect ,,ajutor public judiciar’’, formulată de reclamant”.

Aşadar, stimaţi cetăţeni, se poate câştiga un proces cu Primăria Slatina, ce-i drept durează cam prea mult, dar e bine că cineva a dovedit că se poate. Chiar dacă avocaţii primăriei mai au dreptul să facă recurs, acest lucru se poate face numai în ceea ce priveşte suma de plată, deşi e greu de crezut că judecătorii vor mai schimba ceva, şi nu asupra fondului.

În consecinţă, Primăria Slatina este bună de plată. Sau mai bine zis, noi slătinenii vom plătii aproape 14.000 euro pentru o maşină veche de 14 ani ridicată ilegal.

 

Proteste sterile

Cam pe la începutul lunii octombrie, cel mai mare „duşman” al Primăriei Slatina şi al regulamentului de parcare Stelian Sima, totodată preşedintele Uniunii Populară Social Creştină, a iniţiat un protest în faţa primăriei în care îi chema pe slătinenii să ceară reprezentanţilor administraţiei locale schimbarea regulamentului. Mai exact Grupul Civic Cu Iniţiativă (GCCI) a fost cel care a organizat protestul, dar Stelian Sima a vorbit în numele ceteţenilor nemulţumiţi.

Nu au fost foarte mulţi slătineni, chiar dacă pe la colţuri cei mai mulţi şoferi se vaită de aceste reglementări, dar aşa e omul de pe la noi: lasă să facă altu’…

Motivul pentru care s-a organizat un miting acum este că primarul Minel Prina a anunţat reintroducerea obligativităţii achiziţionării givnetei de parcare pentru proprietarii de autoturisme din municipiu, în caz contrar aceştia urmând să rămână fără maşini.

Pentru a-şi putea recupera maşina, slătinenii trebuie să plătească 200 de lei. În acelaşi timp, parcarea unui autovehicul într-o parcare fără a avea afişată la loc vizibil dovada achitării vignetei corespunzătoare zonei cu pricina se sancţionează cu o altă amendă cuprinsă între 250-500 lei. Preţul unei vignete de parcare la Slatina este de 25 lei/an.

Să mai amintim că Stelian Sima a reuşit să obţină în instanţă anularea Hotărârii de Consiliu Local 204/2008, ce menţionează regulamentul aplicării vignetei de parcare în oraş.

 

Protestatari invitaţi în Consiliul Obştesc

Până la urmă, primarul Slatinei, Minel Prina, s-a întâlnit pe 10 octombrie  cu cei care au cerut lămuriri legate de regulamentul de parcare. Contestatarii vignetei au fost invitati sa vina cu propuneri la dezbaterea bugetului local de anul viitor şi să facă parte din Consiliul Obştesc al Slatinei, pentru a putea participa la deciziile de administrare a oraşului.

Asta de parcă în Consiliul Obştesc (C.O.) intră oricine… Chiar dacă se spune că cei interesaţi de un loc în C.O. Slatina nu trebuie să facă parte din vreun partid, parcă o să vedem acolo nişte figuri pe care le vedem des prin campaniile electorale.

 

Noi reglementări

După ce primarul Minel Prina „i-a rugat” pe slătineni să-şi achiziţioneze vignetele de parcare sub sancţiunea ridicării maşinilor, oamenii au dat năvală la direcţia de impozite şi taxe, înjurând de mama focului administraţia locală în timp ce se înghesuiau să dea 25 lei taxă de parcare. Apropo, domnule primar, de ce toată lumea plăteşte aceeaşi taxă, deşi parcările în Slatina sunt diferite? Sunt unii care n-au parcare amenajată, e normal să plătească la fel? Şi aici nu mă refer la nişte dungi trase pe asfalt.

Apoi, primarul Prina a venit cu vestea că vigneta de parcare achiziţionată anul acesta e valabilă şi anul viitor, asta probabil ca să-i mai înmoaie pe slătinenii care s-au arătat nemulţumiţi. Mulţi dintre proprietarii de maşini din Slatina nu ştiu că în spetambrie au mai fost ceva modificări la celebra hotărâre a Consiliului Local 208, evident la capitolului stabilire şi aplicare sancţiuni.

Aşa se face că pe 12 septembrie 2013 a fost aprobată HCL 377 prin care se aprobă completarea unor articole din hotărârea referitoare la „stabiliere contravenţii şi aplicarea sancţiuni. Cu alte cuvinte, acum foarte multe dintre contravenţiile din respectiva hotărâre au drept sancţiune pe lângă amenda, ce poate fi de la 100 la 2.500 lei, şi ridicarea autovehiculului.

De exemplu, parcarea autovehiculelor în parcările de orice fel din Slatina fără a avea afişată dovada achitării taxei de parcare se sancţionează cu amendă între 250 şi 500 lei şi ridicarea autovehiculului. N-ai voie nici o roată să mai schimbi în parcare pentru că administraţia a prevut şi asta ca sancţiune: „repararea sau executarea lucrărilor de întreţinere a autovehiculelor în parcările de orice fel din Slatina se sancţionează cu amendă între 500 şi 800 lei şi… ridicarea autovehiculului. Aceeaşi sancţiune se aplică şi dacă ţi-a expirat perioada de valabilitate a documentului în baza căruia se parchează, dar şi parcarea pe loculurile rezervate persoanelor cu handicap. Dacă ai depăşit marcajul (acolo unde există probabil) rămâni fără maşină şi mai scoţi din buzunar tot între 500 şi 800 lei.

Cea mai mare amendă (pe lângă ridicarea maşinii), din cele reviziute, şi cu care suntem de acord (atât timp cât se aplică tuturor, inclusiv poliţiştilor care stau degeaba şi a şmecheraşilor cu maşini de fiţe) este pentru parcarea în staţiile de autobuz – de la 1.000 la 2.500 lei.

 

Se mai schimbă ceva…

Viceprimarul municipiului Slatina, Cristian Bircea, a precizat că regulamentul de parcare se va modifica din nou, o noutate fiind introducerea permisului de parcare pentru o perioadă mai mică decât valabilitatea vignetei.

 „Regulamentul este analizat de mine,şi în proporţie de 99% este completat şi adăugit. Vom introduce permisul de parcare de o zi, dar şi pe perioadă mai lungi, de o săptămână, o lună, trei, şase şi un an. Ne-am gândit la posibilitatea ca cineva să fie detaşat cu serviciul şi să aibă nevoie să îşi cumpere un permis pe o perioadă limitată. Şi acest lucru se va putea face”, spune Cristina Bircea.

Ideea e bună, numai că până a putea pune în practică o asemenea modificare, trebuie să instalezi în toate parcările semne cu să precizeze acest lucru. Dacă vine cineva din alt judeţ, sau chiar din Olt, dar din altă localitate, de unde să ştie că trebuie să plătească dacă nu scris nicăieri? Din acest motiv, cred că mai bine ar gândi administraţia şi ce trebuie să facă pentru ca parcare în Slatina să se desfăşoare în bune condiţii, nu numai la cum să ia banii pentru fiecare maşină, bicicletă sau moped, căci şi acestea sunt luate în vedere de către viceprimarul Cristian Bircea, de parcă problema samsarilor care ocupă locurile de parcare cu maşinile lor scoase la vânzare s-a rezolvat. 

„Trebuie să găsim cadrul legal care să ne permită să luăm măsuri şi cu aceste maşinile care sunt scoase la vânzare. Există, într-unul dintre regulamentele de servicii publice, modul în care se face publicitatea pe şi în interiorul autovehiculelor. Juriştii noştri studiază încă această problemă (n.r. dacă o studiază la fel cum se prezintă la procese, e clar)”, a mai spus Bircea.