Elevi și profesori din cinci țări, la Liceul „Petre Pandrea” Balș

1104

Începând de azi, pe parcursul întregii săptămâni, Liceul Teoretic „Petre Pandrea” Balș va fi gazda activităților derulate în cadrul unui proiect european, având ca parteneri de învățare și schimb de experiență elevi și profesori din Italia, Spania, Portugalia și Grecia.

În perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2021, Liceul Teoretic Petre Pandrea Balș coordonează proiectul cu titlul „Literature – a Framework for Social and Emotional Learning”, un schimb de elevi și activități de învățare pentru profesori prin Programul Erasmus+, KA229 schimb interșcolar, având parteneri școli din Italia, Spania, Portugalia și Grecia.

Prima întâlnire de proiect se derulează la Balș, în perioada 25 – 29 noiembrie. Activitățile sunt împărțite în două: activități de învățare pentru 40 de elevi din liceul bălșean și din țările partenere în care profesorii români vor susține ateliere de lucru în limba engleză, având ca temă principală literatura română și operele câtorva scriitori români. Vor avea loc dezbateri, se vor realiza câteva jocuri didactice; activități de învățare pentru 16 profesori din țările partenere care vizează noi metode de intervenție în procesul de predare-învățare-evaluare în care literatura va fi abordată din punct de vedere civic și social, realizarea unor resurse educaționale deschise online care să poată fi accesate de orice elev, profesor sau persoană interesată de metodele moderne de predare interactive cu ajutorul multimedia. Activitățile vor fi susținute în limba engleză de profesorii de limbi moderne și de literatură română.

Oaspeții vor avea parte și de spectacole artistice, dar și de excursii de studiu la casele memoriale Topârceanu, Octavian Goga, Emil Cioran și Castelul Bran.

Proiectul, cu un buget aprobat de 160.025 euro, are ca obiectiv principal incluziunea socială și combaterea abandonului școlar prin intermediul literaturii, grupul țintă fiind 810 elevi din cele cinci țări participante la proiect, cu vârste între 15 și 19 ani și 15 profesori din țările partenere: Escola Secundária Manuel de Arriaga / Horta / Azore / Portugalia, Esperino Gymnasiolykeiakes Taxeis Trikalon / Trikala / Grecia, IES Fernando III el Santo / Priego de Córdoba / Spania, Istituti Paritari Plateja Maritain, Associazione Culturale Scuola 3.0 / Taranto / Italia.

În cadrul proiectului, literatura va fi folosită ca instrument ce le oferă elevilor cunoștințe despre situații de viață ale scriitorilor și poeților din țările partenere, urmând a fi scrisă cartea „The Living Story of Cultural Identity”. Fiecare țară parteneră scrie un capitol al cărții, ținând cont de precizările din proiect: un personaj inventat de elevi care se plimbă prin fiecare țară parteneră și descoperă atitudini civice și sociale, cultura țării în care ajung.

Ideea proiectului a apărut după participarea a șapte inspectori școlari de la I.S.J. Olt la cursuri de formare prin granturi SEE în instituții de formare din Oslo, Norvegia, ca urmare a proiectului „Building Democratic School Culture with Teacher as a Change Agent”.