Robotica, tot mai populară în școlile oltene. Trei proiecte din Olt, înscrise în competiția europeană Meet and Code

96

Colegiul Ion Minulescu Slatina, Școala Gheorghe Magheru Caracal și Școala Constantin Brâncoveanu din Slatina sunt unitățile de învățământ din Olt care au înscris proiecte în cadrul unei competiții europene de robotică.  Târg de robotică, promovarea roboticii în rândul fetelor și folosirea tehnologiei ca instrument terapeutic și educațional sunt proiectele selectate printre cele 70 de la nivel național.

Roboți, coding, creare de website-uri, de povești digitale și de obiecte inteligente inspirate din nevoile comunității, orașe inteligente, soluții pentru protejarea mediului, aplicații pentru încurajarea sănătății alimentare, imprimare 3D și creare de hărți digitale, dezvoltare durabilă explicată cu ajutorul animațiilor, identificarea surselor portabile de energie regenerabilă, soluții pentru simularea cutremurelor, securitate cibernetică și semafoare adaptate nevăzătorilor – acestea sunt o parte dintre provocările evenimentelor care se  desfășoară în cadrul competițeii Meet and Code, menite să îi încurajeze pe copii și tineri să fie creativi în utilizarea tehnologiilor și dispuși să învețe limbaje de programare cu ajutorul cărora să construiască soluții pentru rezolvarea problemelor de care sunt interesați.

Inițiativa europeană Meet and Code 2019 sprijină evenimente de tehnologie și programare în 25 de țări. În România, 90 de inițiative de programare și tehnologie organizate de 75 de organizații au fost selectate să primească un sprijin financiar de 300 de euro per eveniment. Până pe 20 octombrie, fiecare eveniment poate fi votat pe platforma Meet and Code. Printre acestea, se numără și trei proiecte derulate de unități de învățământ din Olt.

Târg de robotică la Caracal

Școala Gheorghe Magheru Caracal derulează proiectul RoboFun. În cadrul acestuia, a găzduit pe 16 octombrie Târgul de robotică, o expoziție și câteva demonstrații de roboței creați de membri clubul școlar- STEM, ce funcționează din semestrul II al anului școlar trecut. Membrii clubului sunt elevi în clasa a 7-a, iar acesta este primul eveniment în cadrul căruia  își prezintă munca în fața comunității școlare și locale. Au fost prezentați roboți / dispozitive create cu Arduino Uno și Lego WeDo 2.0, iar elevii clubului, băieți și fete, au devenit memntori pentru alți elevi, părinți și profesori invitați, organizând un workshop de robotică. A fost prezentat pachetul Lego WeDo șiau fost contruiți și programați câțiva roboței simpli. Accesul a fost gratuit.

Smart kids la Brâncoveanu

Activitatea desfășurată în cadrul competiției de Școala Brâncoveanu (Asociația Edupurtus) este organizată astăzi. Atelierul digital “SMART KIDS” promovează integrarea copiilor cu nevoi speciale/ copii defavorizați ( în special din centrul de plasament Slatina), în mediul online de programare vizuală, prin utilizarea aplicațiilor Scrach, Roblox , Minecraft etc. Evenimentul își propune folosirea tehnologiei ca instrument terapeutic și educațional prin utilizarea unor metode și tehnici care urmăresc facilitarea dezvoltării personale a copiilor , construirea stimei de sine; dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare interpersonală; a capacităţii de gestionare a probleme, reducerea agresivităţii şi anxietăţii; dezvoltarea deprinderilor de viaţă.
Pe parcursul a două ore, 30 de elevi vor participa la activități digitale, vor crea „povești digitale ” folosind un limbaj de programare vizuală cu ajutorul căruia își vor dezvolta creativitatea și capacitatea de lucru în echipă.

Fetele și robotica

Proiectul Fetele&Roboțelul Lego Mindstorms este derulat de Asociația de Tineret ECOTIM din cadrul Colegiului Național Ion Minulescu. Activitățile prin care colegiul și-a propus să popularizeze robotica în rândul fetelor s-au derulat pe parcursul a cinci zile, în perioada 7- 11 octombrie.
În fiecare zi o echipă de 4 fete și un băiat au construit Roboțelul Lego Mindstorm, sub supravegherea și îndrumarea unei echipe de experți formată din 3 elevi care au experiență în cadrul roboticii. Activitate s-a derulat sub forma unui joc.