VIDEO S-a semnat contractul de realizare a Centurii Balșului. 8 poduri și pasaje pe Lotul 1 Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova- Balș- Slatina- Pitești

4920

Centura Balșului devine certitudine. Astăzi a fost semnat contractul de proiectare și execuție al Lotului 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire BALȘ  – al Drumului Expres Craiova- Pitești, lot ce traversează în județul Olt teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza și Piatra Olt.

Directorul general al CNAIR SA, Narcis Neaga, a semnat astăzi, 3 decembrie 2018, la Craiova, primele 3 contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești. Cele 3 contracte semnate astăzi sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești: Tronsonul 1 – are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt; tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, – are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Lotul 1 (18,5 km) cuprinde Varianta de ocolire BALȘ – se întinde intre km 17+700 – Km 36+200.

Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:

Lungime: 18,5 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spatiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere: km 19+370 – DN65 Bals Vest

km 27+630 DJ 644 Barza Nord

km 35+685 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest

Principalele Poduri si Pasaje:

  1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m
  2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m
  3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m
  4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui – lungime: 405 m
  5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
  6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m
  7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m
  8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

„În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km. Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA. Sursa de finantare: POIM – Fonduri Europene Nerambursabile”, arată CNAIR.

Publiée par DRDP Craiova sur Lundi 3 décembre 2018