S-a semnat contractul: Podul Olt, reparat capital de un consorțiu italian, la anul- 33km rută ocolitoare

3519

Un consorțiu de 5 firme italiene a câștigat licitația pentru lucrările de reabilitare a Podului Olt, acesta urmând să fie închis circulației de anul viitor. Ruta ocolitoare nu a fost încă stabilită, însă este luată în calcul varianta de ocolire pe la Moșteni, ce însumează 33 de km de deviere.

Tranzitat zilnic de mii de autoturisme care intră sau ies din Slatina, Podul Olt este supus tot mai des unor cârpeli. Cu o placă de beton improvizată peste o groapă ce se tot mărește, podul ar fi trebuit să intre în reabilitare anul trecut, însă niciun constructor nu s-a arătat interesat de realizarea proiectului. Ieșit din garanție, de la darea în folosință podul nu a mai avut parte de lucrări de reabilitare, deși este principala cale de comunicare rutieră dintre Oltenia și Muntenia.

În sfârșit, săptămâna aceasta a fost desemnat și constructorul ce va realiza reparații capitale la pod- un consorțiu format din 5 firme italiene. „Contractul a fost semnat pe data de 18 iulie, în cinci zile câștigătorul urmând să depună garanția, apoi fiind dat ordinul de începere a lucrărilor. Constructorul are 3 luni de zile la dispoziție pentru proiectare, iar după obținerea tuturor avizelor se va trece la execuție. În 12 luni de zile trebuie realizată reabilitarea, lucrările urmând să fie demarate cel mai probabil anul viitor. Deocamdată nu a fost stabilită varianta ocolitoare, fiind luată în calcul varianta barajului Moșteni- Mamura- DN64”, ne-a declarat directorul SDN Slatina, Adrian Motorga.

Reabilitarea se va face după un procedeu tehnic asemănător celui de la Podul Giurgiu- Ruse.

Pentru a intra în capitala Oltului, şoferii nu vor mai trece pe pod, ci vor fi direcţionaţi pe o rută ocolitoare de circa 33 de km. Traficul va fi deviat din localitatea Găneasa- DN 65, pe DN 64, pe o lungime de aproximativ 15 km, până în localitatea Strejești. Din DN 64, unde se va amenaja o intersecţie de tip giratoriu, traficul va fi deviat pe DJ 546G, pe o lungime de 5.7 km, apoi pe DJ 546, pe o lungime de 12,2 km, revenind în DN 65, în Slatina. Deci ruta va fi Găneasa – Strejeşti – barajul de la Moşteni – Curtişoara – Slatina.

Podul Olt are o lungime de 425 metri, are elemente de structură construite în 1932 iar stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice este nesatisfăcătoare, arată Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului. La tabliere, protecția anticorozivă este degradată în proporție de 80%, au apărut coroziunile prin oxidare-rugină, iar calea de rulare are asfalt vălurit și crăpat, rosturi de dilatație degradate și parapete de siguranță deteriorate.

Podul de peste Olt este emblema oraşului şi arată aproape la fel ca cel care a fost inaugurat în 1891. Este a doua încercare de punere în aplicare a arhitecturii fierului, prezentată pentru prima dată la Expoziţia Mondială de la Paris din anul 1899. Construcţia supervizată de inginerul Nicolae Davidescu a fost realizată după succesul celei de la Cernavodă, peste fluviul Dunărea, a lui Anghel Saligny şi reprezintă şi primul pod construit din fier peste un râu intern românesc.