Încă o victorie: bariere sau semibariere la toate trecerile la nivel cu cale ferată cu grad ridicat de accidente

240

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat azi un proiect de lege care prevede că trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale „E”, precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate. Aceasta după ce anul trecut, în urma propunerii făcute de către senatorul de Olt Siminica Mirea ministrului Transporturilor de atunci, se răspundea că nu sunt bani.

Ceea ce nu a vrut ministrul Transporturilor anul trecut, iată că decid parlamentarii. Astăzi, deputații au adoptat un proiect de lege privind amplasarea de bariere sau semibariere la trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale „E”, precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere. Obligația revine administratorului căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere, iar încălcarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 50.000 de lei la 250.000 de lei, aplicată administratorului căii ferate. Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect, ce a fost adoptat şi de Senat.

Tot în acest proiect se mai prevede și  că administratorul căii ferate este obligat să asigure vizibilitatea trecerilor la acelaşi nivel cu calea ferată prin curăţarea vegetaţiei pe o rază de 150 de metri măsurată din intersecţie. Încălcarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 30.000 de lei la 150.000 de lei, aplicată administratorului căii ferate.

Propunerea unui senator de Olt

Decizia de astăzi a parlamentarilor vine după ce în februarie anul trecut senatorul de Olt Siminica Mirea aducea în atenția ministrului Transporturilor importanța reintroducerii barierelor automate la toate trecerile cu nivel de cale ferată, parlamentarul oltean precizând că sunt infinit mai mici costurile punerii în practică a acestei măsuri decât pierderile de vieți omenești.

http://realitateaoltului.ro/2017/02/14/vieti-spulberate-de-tren-senatorul-siminica-mirea-ia-atitudine-reintroduceti-barierele-automate-la-trecerile-cu-nivel-de-cale-ferata/

 „Câte vieți omenești mai trebuie pierdute în accidente grave petrecute la trecerile cu nivel de cale ferată, pentru a reintroduce barierele automate, acolo unde acestea au fost abuziv desființate? În urma observatiilor personale si a celor raportate la situațiile din teren, sunt mai bine de zece ani de când responsabilii, pe care îi consider iresponsabili, din cadrul departamentului de infrastructură de la Căile Ferate Române, au decis înlăturarea barierelor la o mare parte a trecerilor cu nivel de cale ferată din România. Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Sunt de acord că o vină o au și conducătorii auto. Sunt de acord că legislația rutieră actuală este aspră, dar sancțiunile nu absolv în totalitate producerea accidentelor. Eu cred că dumneavoastră puteți interveni și dispune măsuri pentru rezolvarea situației semnalate, prin impunerea de îndată a barierelor la toate trecerile cu nivel de cale ferată, care intersectează drumuri comunale, județene și naționale. Costurile, alocațiile bugetare, sunt infinit mai mici decât dramele din viața de zi cu zi. Am încredere în promptitudinea acțiunilor dumneavoastră!”, a fost discursul parlamentarului oltean în Plenul Senatului.

În martie, ministrul răspundea alesului oltean, estimând la 10 miliarde lei vechi echiparea unei singure treceri la nivel cu instalaţie de semnalizare automată a apropierii trenurilor cu semibariere, iar responsabilitatea este plasată de minister în curtea autorităților locale care, dacă le pasă de comunitate, ar trebui să construiască pasaje subterane sau supraterane, probabil mai ieftine în opinia șefului peste Transporturi.

Chiar dacă anul trecut ministerul Transporturilor găsea imposibilă de realizat propunerea parlamentarului de Olt, astăzi rațiunea aleșilor neamului a dat importanță VIEȚII.

4.427 de treceri la nivel cu cale ferată care intersectează drumuri comunale, județene și naționale ar avea nevoie de semnalizare pentru a se evita pierderile de vieți omenești.