Centura de ocolire a Caracalului a fost inaugurată astăzi

1147

Astăzi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inaugurat, în prezența autorităților municipale, Centura de ocolire a municipiului Caracal.

Demarată în anul 2011 de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), centura Caracalului a fost inaugurată astăzi. La eveniment au participat reprezentanții CNAIR și ai Drumurilor Naționale, dar și conducerea administrativă a celui ce-al doilea municipiu al Oltului. Recepția vizează respectarea proiectului tehnic și calitatea lucrării, dar și alte aspecte legate de siguranța traficului pe acest drum, cele două parcări, semnalizări rutiere, iluminat, etc.

”Este un eveniment așteptat, este o zi foarte importantă! Așteptăm, de asemenea, recepția finală. Eu sper ca astăzi după-amiază să putem intra în normalitate, centura unui municipiu are o valoare deosebită. Sunt convins că toți locuitorii orașului nostru, pe care îi reprezint, să fie multumiți în sensul ca acele tiruri să nu mai treacă prin oraș. Pe de altă parte, este bine și pentru bugetul primăriei noastre pentru că toate aceste lucrări de reparație au fost efectuate aproape în fiecare an, acum reducându-se cheltuielile. Și din alt punct de vedere, o centură înseamnă un timp mai mic pentru cei care tranzitează zonele noastre. Aș vrea să vă mai spun că de o săptămână a început și centura de nord a orașului și sper să o finalizăm până în luna septembrie. Într-un an, doi aceste centuri să se unească și să se creeze zone industriale pentru că acestea înseamnă forță de muncă. Nu mai știu exact de câte ori au fost întrerupte lucrările în această zonă, eu am înțeles că lucrurile au stat așa deoarece printr-o lege dată anul trecut nu au mai fost acceptate recepțiile parțiale și a fost nevoie să așteptăm această recepție finală unde trebuiau relocați câțiva stâlpi de înaltă tensiune.”, a declarat primarul Liviu Radu.

Valoarea acestei investiții se ridică la 44.472.173,75 lei.

Centura Caracalului a fost începută în 2011 și ar fi trebuit dată în folosință la finele anului 2015. Lucrările au durat mai puţin de doi ani, fiind efectuate doar în procent de aproape 15% şi s-au sistat după ce firma care realiza lucrările – Romstrade a rămas fără patron, el fiind arestat pentru fapte de corupţie. Un an le-a trebuit mai- marilor de la CNADNR pentru a anula contractul încheiat cu firma lui Nelu Iordache, aflat după gratii, şi reluarea procedurilor de încredinţare a lucrărilor rămase. Stabilirea noului constructor a durat mai bine de un an. Dacă primul termen pentru finalizarea centurii era mai 2013, ultimul a fost stabilit pentru mijlocul lui 2015. Deși finalizată, investiţia a rămas inutilizabilă pentru că proiectul a fost greşit. Proiectarea greșită a centurii, care nu a prevăzut sensuri giratorii care să permită ieşirea sau intrarea pe şoseaua ocolitoare, fie de pe drumul judeţean ce leagă Caracalul de Corabia, fie de pe DN6 ce face legătura între Craiova şi Bucureşti, traversând ,,oraşul minunilor”, a dus și la întârzierea relocării rețelei de tensiune.

Revenim cu imagini și declarații de la fața locului, într-o știre VIDEO