Profit RECORD pentru Alro Slatina: 318 milioane lei, de patru ori mai mare decât netul din 2016

1617

Alro a înregistrat un profit net preliminar record de 318 de milioane de lei, în 2017, de patru ori mai mare decât în 2016, o cifră de afaceri în creștere față de anul precedent și  profit operațional dublu. Compania a vândut 233.000 de tone de aluminiu primar și procesat.

Anul 2017 a adus pentru Alro Slatina, cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavă), cele ami bune rezaultate din ultimii zece ani. Compania a prezentat astăzi rezultatele financiare preliminare ale anului trecut:

  • Cifră de afaceri de 2,47 miliarde de lei, față de 2,13 miliarde de lei, în 2016
  • Profit operaţional de 397 de milioane de lei, față de 170 de milioane de lei, în 2016
  • Profit net preliminar de 318 de milioane de lei, față de 67 de milioane de lei, în 2016
  • Profit net ajustat preliminar de 355 de milioane de lei, față de 101 de milioane de lei, în 2016
  • Vânzări de aluminiu primar de 151.000 de tone, faţă de 154.000 de tone, în 2016
  • Vânzări de aluminiu procesat de 82.000 de tone, în creștere față de 2016, când s-au situat la 77.000 tone

Potrivit unui comunicat al companiei, Alro a beneficiat anul trecut de un context international favorabil, pe fondul creșterii semnificative a cotației aluminiului la Bursa Metalelor de la Londra (LME). Astfel, prețul mediu al aluminiului înregistrat la LME în 2017 a fost de 1.969 USD/ tonă, comparativ cu 1.605 USD/ tonă, în 2016. În ultimul trimestru al anului 2017, cotația medie a urcat până la 2.102 USD/ tonă, cu 392 USD/tonă mai mult decât nivelul mediu înregistrat în T4 2016, de 1.710 USD/ tonă.

„Rezultatele financiare înregistrate de Alro în 2017 sunt cele mai bune din ultimii zece ani, de la primele semne care prevesteau în 2008 începutul crizei în industria aluminiului. Au fost ani plini de provocări pe toate planurile, dar cu multă muncă, o strategie bine definită și urmată îndeaproape, am reușit să capitalizăm în aceste rezultate eforturile depuse într-un context de data aceasta favorabil industriei noastre la nivel internațional. Datorită strategiei noastre pe termen lung de integrare pe verticală, am reușit să monitorizăm și să reducem impactul costurilor de producție în rezultatul final și să ne extindem portofoliul de clienți și prin pătrunderea pe piețe foarte sofisticate, cum sunt cele din industria aeronautică și auto, direcție strategica ce rămâne un obiectiv principal pentru activitatea noastră ” a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro.

Pe parcursul anului 2017, Alro a investit 142 de milioane de lei pentru modernizarea tehnologică, creșterea eficienței operaționale și extinderea portofoliului de clienți și diversificarea gamei de produse, față de 81 de milioane de lei în perioada similară a anului 2016. Compania s-a concentrat, pe de o parte, pe reducerea continuă a consumurilor de energie, iar pe de altă parte, pe creșterea calității si valorii produselor sale.

„Anul trecut, Alro a finalizat și modernizarea instalației de turnare sleburi, în sectorul de aluminiu primar, iar în sectorul de aluminiu prelucrat, Compania a modernizat liniile de prelucrare, a introdus noi tehnologii și echipamente cu randament energetic ridicat și a implementat conceptul de mentenanță predictivă și digitalizare. Planul de afaceri pentru perioada 2017 – 2021 previzionează investiții totale de peste 190 de milioane de dolari, din care peste 100 de milioane de dolari pentru proiectele de creștere a eficienței energetice.”, mai arată comunicatul Alro.

Alro este o subsidiară a Vimetco N.V., companie globală de aluminiu primar și procesat, integrată pe verticală. Alro este cel mai mare producător de aluminiu din Europa Continentală (exceptând Rusia și Peninsula Scandinavă), având o capacitate de producție instalată de 265.000 tpa. Principalele piețe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană, dar Compania are exporturi și în SUA și Asia.