Un nou pod peste Olt, investiție adusă de Drumul Expres

7532

Drumul Expres Craiova- Pitești aduce județului nostru în 7 localități circulație pe 4 benzi, în regim de autostradă, dar și un nou pod peste râul Olt, realizat între barajul Slătioara și podul de cale ferată, ce va rezolva astfel și problema devierii circulației până la repararea Podului Olt. În această perioadă, proprietarii terenurilor pe care se va construi Drumul expres sunt identificați în vederea exproprierii.

 http://realitateaoltului.ro/2017/06/15/tronsonul-de-drum-expres-bals-barza-piatra-olt-slatioara-ulmi-slatina-valea-mare-trimis-spre-validarea-anap/

Șapte localități din Olt va traversa Drumul Expres Craiova- Pitești, traseul – de altfel una din variantele vechi ale Autostrăzii, fiind făcut public ieri de Compania de Drumuri: Balş- Bârza- Piatra-Olt- Slătioara- Ulmi- Slatina- Valea Mare. Documentația pentru proiectarea și execuția celui de-al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată ieri la ANAP spre validare. Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe cei 121,185 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră, în regim de autostradă, drumul urmând să aibă 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens).

Investiția va aduce nu numai solicitatele și mult-așteptatele centuri ocolitoare pentru Slatina și Balș, ci și un nou pod peste râul Olt, obiectiv atât de necesar pentru a rezolva problema devierii traficului în vederea intrării actualului pod în reparații capitale. Noul pod va fi realizat între barajul de la Slătioara și podul de cale ferată.

În perioada următoare, ambele vor intra în reabilitare. Reabilitarea podului ferovier face parte dintr-un program de reabilitare a 15 obiective feroviare, finanţat din fonduri comunitare și de la bugetul de stat, ce are drept scop dezvoltarea infrastructurii feroviare din sudul țării, prin îmbunătăţirea indicatorilor de siguranță pe segmentele  București – Videle – Orșova, București – Slatina—Piatra Olt – Craiova, Piatra Olt – Podu Olt, București – Pitești – Craiova, Craiova – Filiași – Târgu Jiu și Strehaia – Motru. CFR SA a finalizat procedura de licitație, companiile desemnate câștigătoare pentru cele 3 loturi de lucrări fiind Asocierea Arcada – Daria Const pentru loturile I și III și Asocierea Strabag SRL – Strabag AG pentru lotul II.

Și Podul Olt va intra în reparații, compania de drumuri desemnând recent concernul austriac Strabag să asfalteze cele patru cratere – două acoperite cu plăci de metal şi alte două în formare.

Inventar pentru exproprieri și despăgubiri

„Ieri am primit CD-ul cu traseul. S-a mers pe una dintre variantele vechi, iar noi, primăriile, am demarat acțiunea de identificare a proprietăților și proprietarilor ce vor fi expropriați. Pe raza localității noastre nu se vor face exproprieri intravilane sau de case, ci doar în extravilan. Prețul îl va stabili Guvernul. Drumul expres vine dinspre Slatina, traversează Oltul pe un nou pod construit între podul de cale ferată şi barajul de la Slătioara, vine spre Slătioara prin fosta pepinieră, iese la Drumul Naţional 65 între Oltişoru şi Găneasa, merge aproape paralel cu Drumul Naţional spre Balș, prin sudul Pădurii Saru”, ne-a declarat Tudor Udrescu, primarul oraşului Piatra-Olt.

Nici la Balș nu se va pune problema exproprierii decât în extravilan. Potrivit legii, amplasamentul lucrării se aduce la cunoştinţa publică prin afişarea la sediul consiliului local respectiv, prin afişare pe pagina proprie de internet a expropriatorului şi va fi comunicat spre avizare şi recepţie Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Notificarea intenţiei de expropriere a imobilelor, precum şi lista imobilelor ce urmează a fi expropriate se transmit prin poştă către proprietari. Lista imobilelor se face publică prin afişarea acesteia la sediul consiliului local respectiv şi pe pagina proprie de internet a expropriatorului.