Caracalul „pupă” cele două centuri printr-o pasarelă

1115
Hewlett-Packard

Dacă Slatina și Balșul mai au de așteptat până să aibă centuri, Caracalul bifează în acest sens o minune. Cu două centuri, la sud și nord, administrația vechii capitale a Romanațiului plănuiește să construiască o pasarelă, prin care să unească variantele ocolitoare.

Fosta pasarele de la autogară, ce ar fi urmat să fie folosită pe timpuri de către angajații fabricilor de lapte sau conserve, dar și de cei ai stațiunii de cerectare, Agrosem sau elevii și cadrele didactice de la liceul agricol, reapare în planurile administrației municipale. Încremenită în proiect, pasarela este văzută astăzi ca o opţiune de a uni centurile ocolitoare.

„Anul acesta, probabil prin aprilie-mai, centura de sud se va deschide și asta va ușura traficul mașinilor grele în partea de sud-vest a orașului. Totodată ne vom ocupa și de centura de nord, care ea va fi la intrare dinspre Slatina, pe sub pod, prin fața gării și se va întâlni cu centura de sud în afara orașului. Mizez pe acest lucru, pe vechiul proiect cu pasarela de la fost autogară. Mi-aș dori, nu știu dacă anul acesta, fiind un proiect foarte ambițios, dar măcar la anul să găsim o soluție la Guvern și să facem această pasarelă. Ea face trecerea dintre centura de nord și cea de sud, practic astfel rezolvăm problema traficului greu din acest oraș. Mintea noastră lucrează permanent pentru problemele orașului, însă oamenii trebuie să înțeleagă și îi așteptăm pe această cale să vină cu sugestii. Încercăm să fim logici și cu bani puțini să rezolvăm cât mai multe probleme importante ale Caracalului. În primul rând, scapi de traficul greu și ai liniște în oraș. Sunt lucruri pe care le poți face în momentul când scapi de acest trafic, în afară de faptul că poți scurta drumul între orașe. Pe de altă parte, fondurile europene sunt cel mai important punct din dezvoltarea unui oraș”, a explicat primarul Liviu Radu într+un interviu acordat publicaţiei locale Adevărul Caracalean.

Crearea unei pasarele peste calea ferată, care să fluidizeze traficul către zona industrială a municipiului a fost început înainte de 1989, dar după 1996, când se obţinuseră toate aprobările- acorduri, finanţare şi o hotărâre de guvern în acest sens- a fost abandonată.