Pentru o zi primar sau brutar. Elevii preiau ştafeta pentru meseriile la care visează

102
Câţiva elevi olteni vor să devină pompieri

„Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?” este întrebarea la care încearcă să răspundă o campanie-eveniment organizată la nivel naţional de către Fundaţia „Terre des homes”. Începând de pe 15 noiembrie şi până pe 25 noiembrie, 118 elevi din Olt vor participa la acţiunea „Ziua Ştafetei”, încercând să ia locul adulţilor pentru o zi în meseria la care visează.

Octavian Bărbulescu are 14 ani şi este elev la Şcoala George Poboran Slatina. El vrea să devină primar, iar visul de a îndeplini această funcţie i se va îndeplini prin intermediul campaniei „Ziua Ştafetei”. La 14 ani, Amira Ureche, elev la Şcoala Generală nr.2 Caracal se visează executor judecătoresc, Maria Ivan de 16 ani, de la Colegiul Ioniţă Asan Caracal vrea să devină marinar, iar Alexandru Bărbuţ, de 13 ani, de la Şcoala Stoicăneşti, se vrea brutar. Alţi peste 100 de colegi cu vârste între 12 şi 18 ani vor prelua ştafeta de la adulţi şi vor încerca pentru o zi meseriile pe care doresc să le îmbrăţişeze atunci când vor creşte. Oltenii au optat pentru meserii precum: director, doctor, reporter, magistrat, inspector, pompier, educator, contabil, farmacist, antrenor handbal, vânzător, arhitect, jandarm, psiholog, kinetoterapeut, actor, stewardesă şi altele, o gamă variată, meserii pe care le au sau nu părinţii lor, despre care vor avea şansa să afle mai multe prin intermediul campaniei organizată de Fundaţia „Terre des homes”.

În competiţie s-au înscris şcoli sau asociaţii din toată ţara, printre care din judeţul Olt: Şcoala generală Gheorghe Popescu Mărgineni- Scorniceşti, Şcoala Gimnazială Stoicăneşti, Colegiul Ioniţă Asan Caracal, Liceul Teoretic Mihai Viteazul Caracal, Şcoala Gimnazială nr.2 Caracal, Şcoala Gimnazială George Poboran Slatina şi asociaţia Learn For You Slatina.
Coordonatorul grupului identifică mentorii potriviţi (profesioniştii care vor preda ştafeta meseriei) şi facilitează predarea-preluarea ştafetei într-o zi stabilită prin consultarea tuturor părţilor (copil, mentor, însoţitor). Ziua de lucru a unui copil poate dura între 2-6 ore, iar siguranţa acestuia la locul de muncă va fi verificată de către un însoţitor -părinte, tutore, profesor, prieten etc.

Evenimentul se află la ediţia a V-a.