Țepe pe bandă de la agențiile de turism

272

Consiliul Concurenței estimează că va finaliza anul viitor ancheta demarată în acest recent în turism. Cele mai mari agenții de turism din România sunt investigate de autoritatea de concurență, după ce aceasta a primit o sesizare anonimă din care reiese că firmele s-ar fi înțeles între ele la stabilirea prețurilor minime cu care vând pachetele de vacanță.

Dacă vor fi găsite vinovate, companiile din turism ar putea primi amenzi de la 4% până la 10% din cifra de afaceri, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu. Având în vedere că vorbim de cei mai mari touroperatori, înseamnă că amenzile s-ar putea ridica cumulat la zeci de milioane de euro. Consiliul Concurenței a mai făcut o singură investigație în sectorul de turism, încheiată în anul 2002.

”Dacă suspiciunile se vor confirma și vom constata că avem de-a face cu o înțelegere între agențiile de turism, atunci amenzile pornesc de undeva în jur de 4% din cifra de afaceri pe anul precedent. Ele pot să ajungă până la un maxim prevăzut de lege de 10% din cifra de afaceri, deci nu din profit, ceea ce ar însemna probabil sume foarte considerabile”, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, pentru ziarul PUTEREA.

Consiliul Concurenţei a demarat în luna aprilie o investigaţie privind o posbilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor turistice şi a pachetelor de servicii turistice prin agenţii de turism, după o sesizare anonimă, autoritatea suspectând agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a pachetelor turistice.

Agențiile anchetate de Concurență sunt: Paralela 45, Paravion, Eximtur, Mareea, Christian Tour, Perfect Tour, HappyTour, Eurolines, Klever Travel, Europabus, Danubius Travel şi Amarino.