Undă verde la proiectul de reabilitare a podului de peste Olt la Slatina

755

Podul de peste Olt de la intrarea în Slatina dinspre Craiova va intra anul acesta în reparaţie capitală, lucrările fiind preconizate să fie realizate pe o perioadă de un an de zile. Traficul va fi închis pe ambele sensuri şi deviat pe o rută ocolitoare de circa 33 de km.

În sfârşit Slatina va avea variantă ocolitoare. Nu centură, ci doar o deviere a traficului rutier care va dura un an de zile, timp în care podul de peste Olt va fi reabilitat. Pentru a intra în capitala Oltului, şoferii nu vor mai trece pe podul de 425 de metri, ci vor fi direcţionaţi pe o rută ocolitoare de circa 33 de km. Traficul va fi deviat din localitatea Găneasa- DN 65, pe DN 64, pe o lungime de aproximativ 15 km, până în localitatea Strejești. Din DN 64, unde se va amenaja o intersecţie de tip giratoriu, traficul va fi deviat pe DJ 546G, pe o lungime de 5.7 km, apoi pe DJ 546, pe o lungime de 12,2 km, revenind în DN 65, în Slatina.
Proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 626/2013 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Podul rutier peste Olt la Slatina, pe DN 65 km 48+570”, judeţul Olt” s-a aflat astăzi pe ordinea de zi a Guvernului, care a hotărât ca investiţia să nu mai fie finanţată conform hotărârii adoptată de Victor Ponta- din bugetul de stat prin Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), ci din bugetul Ministerului Transporturilor. Valoarea totală a investiţiei ajunge la 36.915 mii lei.
Reabilitarea podului se va realiza după un procedeu tehnic asemănător celui de la Podul Giurgiu- Ruse. Acesta are o lungime de 425 metri, are elemente de structură construite în 1932, iar stabilitatea la acțiuni statice, dinamice și seismice este nesatisfăcătoare, arată Ministerul Transporturilor în nota de fundamentare a proiectului. La tabliere, protecția anticorozivă este degradată în proporție de 80%, au apărut coroziunile prin oxidare-rugină, iar calea de rulare are asfalt vălurit și crăpat, rosturi de dilatație degradate și parapete de siguranță deteriorate.

Lucrările sunt preconizate a fi demarate în acest an şi cuprind, printre altele, demolarea plăcii din beton armat existentă pe toată lungimea podului. Potrivit indicatorilor tehnici, se va reface calea pe pod după realizarea unui sistem de hidroizolaţie modern, se vor reface rosturile de dilataţie de pe pile şi culee și se vor monta bariere de siguranţă de tip greu la marginea părţii carosabile şi vor fi reabilitaţi parapeţii pietonali. De asemenea, se va reface şi sistemul de iluminat pe pod.
Podul de peste Olt este emblema oraşului şi arată aproape la fel ca cel care a fost inaugurat în 1891. Este a doua încercare de punere în aplicare a arhitecturii fierului, prezentată pentru prima dată la Expoziţia Mondială de la Paris din anul 1899. Construcţia supervizată de inginerul Nicolae Davidescu a fost realizată după succesul celei de la Cernavodă, peste fluviul Dunărea, a lui Anghel Saligny şi reprezintă şi primul pod construit din fier peste un râu intern românesc. De la darea în folosinţă, podul nu a mai avut parte de lucrări de reabilitare, în ultimii ani fiind închis de traficului de mai multe ori din cauza gropilor ce apar pe banda de trafic, în placa de rezistenţă.