Primăria Slatina vrea autobuze ecologice, cu staţii de încărcare

681

Străzi moderne, pe care să circule autobuze ecologice, nepoluante, cu un consum redus şi care să facă mai puţin zgomot. Şi, bineînţeles, un parc auto dotat cu staţii de încărcare a mijloacelor de transport în comun electrice. Aceasta este intenţia Primăriei Slatina, care a şi făcut primul pas în acest sens: încheierea unui parteneriat cu patru oraşe europene din Germania, Ungaria, Grecia şi Spania, în vederea elaborării unui plan de mobilitate urbană.

Acest parteneriat oferă posibilitatea părţilor semnatare să acceadă la proiecte cu fonduri europene, care vizează infrastructura locală- modernizarea străzilor şi dotări ale parcurilor auto cu autobuze ecologice şi staţii de încărcare. Proiectul de asociere, denumit pompos „SUMPNetworks- Reţea pentru dezvoltarea coproductivă a planurilor de mobilitate urbană durabilă care să le dea posibilitatea oraşelor să creeze viziuni, obiective şi seturi de măsuri comune pentru a-şi gestiona progresul urban viitor”, este şi el, la rându-i finanţat cu fonduri europene, prin Programul URBACT III 2014 – 2020 şi are o valoare de circa 82.000 de euro. Slatina participă la acest parteneriat cu o taxă de aproximativ 8500 de euro, sumă aprobată de către consiliul local în şedinţa de zilele trecute.
Astfel, oraşele asociate vor putea depune un proiect comun, prin care să-şi modernizeze infrastructura stradală şi transportul în comun. În Slatina, un astfel de autobuz, cu 86 de locuri, a fost testat în perioada 3- 10 aprilie, pasagerii călătorind gratuit într-un astfel de vehicul electric. Concluzia la care au ajuns repezentanţii Loctrans- este eficient, însă prea scump pentru buzunarul nostru, un singur autobuz costând circa 380.000 de euro. Acum, parteneriatul cu alte oraşe europene deschide poarta spre mult-râvnita modernizare a transportului în comun.
„Indicat ar fi să aibă şi Slatina astfel de autobuze ecologice, moderne şi cu un consum redus de carburant. În prezent, transportul în comun în municipiu este asigurat cu zece autobuze mici- de 75 de locuri, patru autobuze mari- de 100 de locuri şi un autocar- cu 35 de locuri, toate achiziţionate în 2007. În parcul nostru auto nu există autobuze mai vechi, însă şi acestea şi-au cam atins perioada de viaţă, dacă pot spune aşa. Au probleme, se defectează din ce în ce mai des şi consider că ar mai trebui şi altele. Nu sunt rute pe care să nu le putem acoperi, dar este bine ca, la o anumită perioadă de timp, să ţinem pasul cu tehnologia”, este de părere Bogdan Apostoliceanu, directorul Loctrans.